2011. március 3., csütörtök

KO AN NEUER

Ezzel a felirattal volt tele tegnap a müncheni Allianz Sportaréna egy tetemes része. Először nem is értettem. Miután megtudtam, hogy a vendég Schalke 04 kapusát Neuernek hívják, azt hittem, hogy KOAN lehet a keresztneve. Kellett egy kis idő, amíg rájöttem, hogy a müncheni szurkolok ezzel kívántak K.O.-t a kapuvédőnek, és nem csak verbálisan, hatalmas betűkkel megszámlálhatatlan táblán hirdetve.
Manuel NEUER ezenközben egy cseppet sem zavartatta magát. Tette a dolgát. Védett. Úgy védte a Schalke 04 kapuját, hogy a Bayern München játékosainak a Schalke-kapu egyetlen NEUERnek tetszhetett. NEUER kivédte a München szemét is. Ott termett, ahova senki sem képzelte volna, váratlanul, egy császár magabiztosságával és elegánciájával kapta fel a labdát. Pedig annak már be kellett volna mennie, gólnak kellett volna lennie, mindenki bent látta, egy torokból üvöltött a stadion, a Bayern München egyenlítő gólját áhítva, csapatának megelőlegezve.
NEUER meg csak védett, védett, ismételten hárított. Arcán az elérhetetlenség, bevehetetlenség érzetével, hatalmas nyugalommal. Csapatában számomra inkább ismeretlen, mint ismert játékostársaival. Az ellenkező oldalon jól csengő nevek közül szinte kilencven percen át támadott Schweinsteiger, Müller, Ribéri, Robin, és a vég előtt néhány perccel Klose. A 2010-es Olimpián vagy VB-n, hogy pontosan min, arra már nem emlékszem, akkor is mentek, hajtottak, rohantak, folyamatosan támadtak, tudatosan védekeztek, újra meg újra rohantak, előre, előre, rúgták a gólokat, melyek – ha jól rémlik -, a harmadik helyre voltak elegendőek.
A házigazdák egy nullás vereségével egy valódi tragédiának voltam tegnap szemtanúja a ZDF-en. Játékosaik a vég utáni percben eltűntek az öltözőjükben, egyedül Lahm-ot, a csapatkapitányt hallhattam nyilatkozni, korrekten. Béla Réthy, a meccs kitűnő riportere a találkozó után a Bayern München kispadján ülő vezetők között szükséges cserékről beszélt. Előre és talán megkésve.
A német kupa elődöntőjében Raul a tizenötödik percben zseniálisan fejelte be a Schalke 04-et a német döntőbe, ahol május 21-én a Duisburggal találkozik. A Ruhr-vidék Berlinbe megy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése