2012. június 20., szerda

Judit Brisbane-ből - Megérkeztünk

(Van ennek már egy jó hónapja, hogy Dean családja kiment Deanhez Ausztráliába, így aztán nincs mit csodálkozni, hogy Dean a beszámolás kedves feladatát annak adja át, aki a családjából felvállalja, most éppen a feleségének, Juditnak. Aki az Araratban megjelenteknél nagyobb gyakorisággal kívánja Dean és családja további életét Ausztráliában követni, az látogasson el a http://gyimik.blog.hu/ címre és csak olvasson, olvasson, olvasson.)
Kicsit hamarabb érkezett a vártnál a gépünk, bár nekünk végeláthatatlannak tűnt az idő ami eltelt. Aki a Dubai-Brisbane járatot választja, gondoljon előre, mert nem könnyű. Utaztam én már hosszú repülőúton, na de ez aztán a hosszú. 15 óra a levegőben. Aki csak teheti nézzen körül már felszállásnál, hogy hol vannak szabad helyek, mert muszáj igénybe venni, hiába a rengeteg zene,film,játék a gépen, akkor is csak azt figyeled végig : még mennyi van hátra...
Nagy volt az öröm a reptéren, mikor megláttuk egymást. Dean lefogyott, jól néz ki, kiegyensúlyozott. ez a skype-on nem igazán látszott, de életben feltűnt azonnal. Úgy beszéltük meg, hogy Taxival jön ki elénk, ezért kellő döbbenettel fogadtuk, mikor egy gyönyörű Toyota Camryba szállhattunk. Még ott is tartotta magát ahhoz, hogy csak kölcsönkérte, de hazafelé megnéztem a papírokat, és láttam, hogy lízingre vette nem olyan rég.
A másik meglepetés akkor ért, mikor közeledtünk haza. Nekem nem tűnt fel, de Martinának igen, hogy Carina negyed felé vettük az irányt, ahol nem az ideiglenes, hanem az együtt kiválasztott házikó volt. Belépve egy csodaszép, rendezett -számomra ismeretlen, de stílusos - házat találtunk. Mivel éppen a születésnapom volt, tele lufival, és Boldog születésnapot felirattal... Szóval ezt is sikerült elintéznie... Eddig is büszkék voltunk apára, de most aztán beteljesedni láttuk minden vágyunkat.
Rövid pihenés után -Dean javaslatára- hogy a "jetlag"-et könnyebben viseljük, bementünk a városba körülnézni. Ha első nap nem alszol, és küzdesz inkább a fáradtsággal, megpróbálod az estét kivárni, akkor az első éjszaka átalvása után máris könnyebb lesz a 8 órás időeltolódást átvészelni. A város csodaszép, rendezett, tiszta, tele parkokkal,sétányokkal,pihenőhelyekkel. Kicsit fáradtan kerestünk internet kávézót, vagy valamilyen kuckót, ahol jelt adhatunk magunkról az otthoniaknak. (itt a belvárosban nem nagyon találtunk internet kávézót, másnap Goldcoaston viszont rengeteg volt) Falatoztunk valamit, aztán indultunk haza rákot vacsorázni. Imádjuk a tenger gyümölcseit mindannyian, úgyhogy jó helyen vagyunk!
Az utazáshoz CitiyCat,busz vagy vonat egy kártyát szerzett be nekünk a Dean translink.com.au/tickets-and-fares/go-card, amit fel lehet tölteni különféle összeggel, és mindig leveszi a leutazott díjat az egyenlegből. Olyan egyszerű és olcsó. Nem kell ellenőrt annyit fizetni. Mivel az ára megfizethető, mindenki becsületesen használja.Hamarosan a lakhelyünkről is kipróbáljuk, hogy milyen busszal bejutni. Mivel Brisbane egy hatalmas területen elterülő város, ezért a távolságok elég nagyok. A net szerint innen Carina városrészből bejutni a belvárosba, akár 45 percig is tarthat. Ha kipróbáltuk, mindenképpen írok róla.