2013. március 2., szombat

Sándor Erzsi

Nem tudom hova tűnt. Fogalmam sincs róla, hogy játszik-e valahol. Azt sem tudom, melyik újságban, folyóiratban ír, kivel és mikor csinál élőben riportot, egyáltalán hol lehet az írásait, kritikáit az interneten megtalálni. Semmit sem tudok róla mostanában, pedig nagyon szeretem, foglalkozzon bármivel is. Igaz, a napi taposómalomban nem mindig gondolok rá. De amikor az eszembe jut, mint ahogyan ma is, neki állok őrülten bányászni utána a neten. Keresem, mindhiába keresem, mert nem találom például a honlapját. Lehet, hogy nincs is neki olyan. Sajnálom, hogy Sándor Erzsit nem lehet csak úgy egy gombnyomással elővarázsolni a világhálóról. Mert a legjobb esetben mi is történne, ha begépelném a nevét: 
S á n d o r  E r z s i, 
lassan és figyelmesen, egyetlen betűt sem tévesztve? Feljönne egy oldal, amelyen kedvemre ugrálhatnék az élete, a színházi és filmszerepei között. Ha már eleget, vagy csak átmenetileg eleget láttam volna belőle, akkor átmennék az írásaira. Biztos vagyok benne, hogy nem egyhamar, illetve egyáltalán nem érnék az olvasással egy ültömben a végükre. Példának okáért egy-egy tévés kritikája bizony nem kis terjedelmű, és ha maradéktalanul szeretném élvezni, akkor nem árt majd figyelmesen olvasnom, hogy ne szálljanak el mellettem, hanem meg is üljenek bennem a rá olyannyira jellemző ironikus, humoros, mélyen találó, aprólékos megfigyelései, megfogalmazásai. A neten – nagy és hosszadalmas fáradozások után, nem kevés találékonysággal lehet csak hol itt, hol ott egy-egy értékes írására akadni. Bármennyire is kerestem, sajnos nem találtam rá egyetlen olyan gyűjteményes írástárára sem, ahol kedvemre bóklászhattam volna időben hol nagyon hátra, hol pedig a jelenhez egyre közelítve cikkei, kritikái, egyéb írásai között. 
Sándor Erzsi pedig létezik, hál' Istennek nagyon is él, hiszen ma, amikor gondoltam rá és eszeveszetten kerestem az interneten, váratlanul a Klubrádió Hetes Stúdiójában szólalt meg. Örömmel álltam meg mellette, hogy meghallgassam megjegyzéseit, rövid hozzászólásait a napi eseményeket illetően. Ismételten és jólesőn konstatáltam, hogy a mondani való, a stílus, mindez valóban ő, majd, huss és Sándor Erzsi egyszeriben úgy tűnt el az éterben, mintha ott sem lett volna. Most megint sehol sem lelem. 
Tudna valaki segíteni valahol rátalálnom?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése