2015. március 22., vasárnap

Kóra Zsuzsa: Elrobogott felettem a napfogyatkozás

Én ezt így nem tudom. Megfogalmazni. Leírni. Ezt a hangulatot megjeleníteni, mint a Zsuzsa. Ez akkor igenis így volt, emlékeimben nekem is hasonlóan él, pedig másutt, másokkal éltem át, mint ő és mégis. A mostani? Ez a mostani nekem éppen két percig tartott. Kirohantam a gyárudvarra ügyet intézni. Feltűntek a másmilyen színek. Mintha alkonyodott volna. A környék a napszaktól nagyon másképp volt pasztell színű, pedig csak délelőtt fél tizenegy volt. Aztán kijött a szemközti gyárkapun egy volt kolléga, kezében egy hegesztők által használt maszkkal. Felnézett az égre, a napra, vagy ami belőle maradt. Odamentem hozzá, bele nézhetek én is egy pillanatra? Fekvő kifli-holdra emlékeztető napfényes alakot láttam. Furcsa volt. Ennyi fénytől érzem hát a gyárudvart, épületeit, a fákat, bokrokat sejtelmesnek, mintegy elúszóknak. Megcsörrent a mobil. Tibrom hívott, hogy itt a napfogyatkozás, el ne mulasszam. Tudom, mondom, nyakig benne vagyok.

"Észre  se  vettem, annyi  minden  dolgom volt. Amikor észbe kaptam, már  el is múlt. Így maradnak a '99-es emlékek. Az augusztus 11-ei..
 Kutyánk Luxi teljesen megzavarodott. Ő nem tudott felkészülni rá. Nyüszített, ugatott a többi kutyával együtt. Érezték, hogy valahogy nem szokásos rendben mennek a dolgok. A macskánk is  fel le  járt egy ideig izgatottan, de  aztán   megadta magát a ténynek, hogy sötétebb lett jóval, s hűvösebb is hirtelen, és  elment aludni. A  madarak is teljesen megzavarodtak,  s  végül ők is pihenni tértek kelletlenül. Rémisztő volt, volt benne  valami baljós. Pedig tudtuk percre  pontosan, hogy   mikor lesz vége. Ez  az emlék maradt  belőle. Meg ahogy állunk az udvaron, teraszon, s  várjuk, hogy mi lesz? S az állatok  izgatottsága, felbolydulása a Nap elfogyása   következtében. No meg annak nagyon erőteljes   átélése, hogy milyen  parányi  porszemek vagyunk a  nagy  mindenségben. 
A naplementéről azért  nem maradtam ma le. Csodás volt . Bársonyos meleg színekkel búcsúzott, s megcsillant sugara az utcai lámpa  búráján, mintha felkapcsolná  maga  után  nekünk a közvilágítást.
Dél körüli sétám során   egy  napozó gyermekláncfűvet vettem észre. (kovácsiasan  csak símán, kákicsot). Szinte  személyisége lett a járda és ház oldalának találkozásából kinövő , napfényben   fürdőző virágnak. Még nem  virítanak minden felé, elvétve itt -ott csupán. Ettől lett talán oly egyedi, jólesően elterülő,  a nap melegét  magába szívó  egyinéség. Már  kis  méhecske is   pihen szirmain.
   
A Virágos is  új  installációval reklámozza  boltját. Hatalmas  muskátlik és  jácintok a vevő csalogatók,  biciklis reklámján.
Itt van a tavasz Sándor, József Benedek meghozta!
Szép nap volt."

Forrás: Utimorzsák, Kóra Zsuzsa blogja

1 megjegyzés:

  1. KösznömPanni!

    Valahogy talán kiegészíítjük egymást.Tőled úgy áramlanak a szavak, hogy magával ragad lendületük. Mondataid tele vannak tűzzel , mozgalmassággal . Jó olvasni, beleélni az embernek magát. Én meg azt hiszem , hogy valahogy csak szemlélődő vagyok, Midenhol, mindenben. kívülálló. Egész kicsi gyerekkoromból van olyan emlékem, hogy azt képzeletem, fenn vagyok a házak felett és abból a perspekítvából nézem a világomat. Megnyugtató volt. S valahogy így maradtam :-) Így azonban kimaradtam abből a sodró, lüktető meg és átélésből ami a Te írásaidon átüt.

    VálaszTörlés